Pendapatan Berulang (Recurring Income) - Impian Semua!

Terdapat tiga (3) jenis aliran pendapatan yang boleh diklasifikasikan seperti di bawah.

1. Buat Sekali – Dibayar sekali

Jika anda laksanakan kerja, jualan atau melaksanakan sesuatu kontrak sekali sahaja, anda juga akan dibayar sekali sahaja dan pendapatan anda akan berakhir di situ sahaja.

2. Berterusan Bekerja – Berterusan Dibayar

Jika anda buat kerja pejabat dari pukul 9 ke 5, anda akan berterusan dibayar selagi anda berterusan bekerja dengan majikan anda – dan ini biasanya dipanggil pendapatan berterusan. Ini adalah jenis pendapatan yang "dinikmati" oleh golongan pekerja. Walaupun anda seorang pakar bedah otak, peguam atau jurutera, anda cuma akan dibayar selagi anda berterusan bekerja. Jika anda berhenti bekerja baki akaun bank simpanan anda akan mula berkurangan.

3. Buat Sekali Dengan Betul – Dibayar Berulang-Ulang Kali

Jenis pendapatan yang ketiga ialah pendapatan berulang di mana anda akan dibayar walaunpun anda sudah berhenti bekerja. Sebagai contoh, jika anda menulis buku, anda akan dibayar melalui pendapatan royalti selagi buku anda itu berjaya dijual untuk kerja yang cuma dilakukan sekali.

Kalau kita lihat seperti diatas, sudah tentu kita mahukan pendapatan jenis ke (3), yang mana bila kita buat sekali je dah pun memadai untuk kita memperoleh pendapatan yang banyak untuk jangkamasa yang panjang.

_______________________________________________________________________

Persoalannya ada ke pendapatan seperti itu disekeliling kita?

Ada, banyak sistem yang ada di internet yang boleh kita sertai, ada hypro bulk sms, ada GDI, ada affiliate marketing, macam-macam lagi cara yang boleh digunakan untuk kita memperoleh pendapatan sedemikian,

Sebab tu, saya nak bercerita tentang Global Domains International, yang mana dengan sistem ini, anda berpeluang untuk mendapat pendapatan yang lumayan dengan hanya mempromosi domain .ws untuk sesiapa saja yang berminat, bukan setakat di Malaysia, Singapura atau Asia, tetapi seluruh dunia,

Dengan bermodalkan RM35 sebulan, anda akan diberikan website percuma, email akaun untuk domain anda, dan peluang menjana pendapatan lumayan dengan memperkenalkannya kepada rakan-rakan anda.Bukan itu sahaja, anda akan diberikan akses kepada forum perbincangan yang bukan saja membantu anda dalam GDI, tetapi boleh juga digunakan untuk bisnes anda yang lain!

Cuba tanya kawan2 anda yang ada bisnes, tapi tiada laman web, sudah tentu mereka boleh ambil peluang ini untuk buat satu laman web untuk bisnes mereka dengan menggunakan domain name .ws, dan kalau mereka ajak rakan-rakan yang lain, sudah tentu mereka akan menjana pendapatan dari konsep yang sama jugak.

Fikirkan, kita bersama-sama menjana pendapatan dari sistem yang sangat menarik, anda jemput rakan-rakan anda, dan rakan-rakan anda jemput orang yang lain, secara tidak langsung anda boleh menambah kenalan, boleh menambah pendapatan dan belajar banyak perkara mengenai bisnes, atau apa sahaja yang terlintas difikiran. Ini adalah kerana melalui sistem yang diperkenalkan ini, anda bukan sahaja menyertai GDI, anda juga layak menyertai forum perbincangan internet yang dinyatakan di atas.

Jom sertai saya di Forum Perniagaan Internet, sekiranya anda kurang faham dengan penerangan ini, anda boleh menonton video yang menerangkan lebih lanjut tentang peluang pendapatan ini.

Sila layari laman web ini : http://www.perniagaaninternet.ws/r/emranosman

Semoga anda memperoleh serba sedikit pengetahuan dari artikel ini.

No comments:

Post a Comment