satu kisah mempromosi produk.....

Pengalaman mempromosi laman web rm20segera, dikongsikan oleh Mr Anarme Namso... :)



Ada satu reply yang sangat menarik perhatian.......jom baca kat bawah....

"no thanx....i got more than u expect...

jgn igt nk duit jek,kne pastikan halal haram k....

trime kasih la bnyak2 sbb org mcm awak ni hanya wat bgsa kte mundur dan tamak...=)

kejar akhirat...tu yg menjanjikan sglanya...insyaALLAH..."

Then reply die berbunyi seperti berikut....

"wah....thanks for the reply....


saya suka dengan ayat "trime kasih la bnyak2 sbb org mcm awak ni hanya wat bgsa kte mundur dan tamak...=)".


Nampak sangat awak terlalu takut nak maju, atau awak memang orang kaya yang tak perlu mencari duit lebih seperti saya dapat cukup2 makan ni. Keje saya mudah, saya tak tipu orang, saya tak makan duit orang, RM20 tu untuk mendaftar di laman web yang memberi peluang untuk menjana pendapatan sendiri. Plus, saya dah lebih 2 tahun bergiat di bidang ni, saya sendiri akan pastikan sumber buat tu halal ke haram sebelum saya promosikan kepada orang lain. Buat apa saya nak menanggung dosa orang, saya cuma berkongsi peluang dengan orang lain untuk menjana pendapatan, dan berkongsi pengetahuan, itu sahaja, tak lebih, tak kurang. Kalau orang tak berminat, tak perlulah provoke saya mengatakan yang kerja saya ni halal atau tidak, just say no, that's enough.


For your information, duit RM20 yang saya dapat tu pun bukannya boleh buat saya kaya, saya bukan tipu orang RM20000, tujuan saya melabur RM20 untuk program ni mudah, saya hendak menjana pendapatan sampingan untuk membantu family. Saya rasa benda tu pun dapat pahala, tak semestinya saya kejar dunia, saya kejar dunia untuk pastikan keluarga saya terjamin segalanya, supaya tak merempat menyusahkan orang lain yang mendatangkan lebih banyak dosa di kemudian hari. Memang pada awak nampak keduniaan, tapi saya berpegang pada satu konsep, tak siapa yang boleh mengubah nasib selain dari diri sendiri. Saya tak nak family saya susah, saya perlu berubah dan mencari peluang untuk menambah pendapatan dan pada saya, saya yakin bila masa saya dapat membawa keluarga saya ke tahap yang lebih baik, saya juga akan memperoleh balasan yang sebaiknya dari Allah, tidak kira di dunia ataupun di akhirat.


Terima kasih di atas balasan mesej saya ini, mungkin cara saya approach anda dengan program ini salah. Saya akan cuba promosikan program ini dengan cara yang lebih baik dan semoga dengan cara itu, saya beroleh lebih ramai lagi rakan-rakan yang berminat dalam bidang ini.


Kejarlah dunia seperti akan hidup 1000 tahun lagi. Tapi dunia itu ibarat bayang2. Makin dikejar makin ia lari. Kejarlah akhirat seperti akan mati esok hari. Kerana akhirat itu umpama matahari. Makin kita kejar akhirat(matahari), dunia (bayang2) akan mengejar kita. Rezeki itu hak Allah maka bermohonlah kepada Yang Memiliki rezeki itu. Kerana tiada rezeki untuk kita tanpa ada izin dariNya.


Diwajibkan,, tu memang ketetapan yang semua orang akan kejar akhirat, itu memang tujuan kita hidup di dunia, tetapi kita perlu ingat yang bila kita terlalu memikirkan akhirat, tanpa fikirkan dunia, kita terlupa yang kita sebenarnya tidak adil kepada diri kita sendiri. Kalau kita memikirkan akhirat tanpa fikirkan orang lain, tak perlulah pakai baju cantik, tak perlulah wang beribu, kekayaan melangit, tak perlulah siapkan diri cantik, pose cantik-cantik depan kamera, tu semua duniawi, malah mendatangkan dosa daripada pahala. Saya doakan kita semua beroleh keberkatan dariNYA, saya cuma berusaha, saya perlu ingat yang segala rezeki datang dariNYA, terpulang kepada cara saya mendapatkannya.
"


Menarik bukan...promosi bisnes pun sampai kena sekolah pasal dunia dan akhirat.....

The thing is kita hidup didunia ni memang untuk akhirat, kita kerja, carik duit pun untuk dunia yang bakal digunakan untuk akhirat..... renungkan...


No comments:

Post a Comment